Ofte stilte spørsmål
FAQ
Vi ønsker å gjøre det enkelt for deg. Her finner du svar på de mest stilte spørsmålene om bestillinger, betaling, levering, returer og produkter.
Hvis du ikke finner svaret på spørsmålet ditt, vennligst kontakt vår kundeservice. Vi er tilgjengelige fra mandag til fredag.
Bestillinger
Hvor mye koster frakten?
Vi benytter Posten/Bring, og pakken er sporbar. Alle kunder kan også velge å hente varen på vårt Pickup point på Furuset, Oslo, etter avtale.
Vi gir fri frakt på alle bestillinger ved bruk av Brings Pakke til Hentested. Dersom man ønsker å få levert skiltet på døren eller om man ønsker den sendt som Brings Bedriftspakke tilkommer en ekstra kostnad.
Hva er din returpolicy?
Som kunde har du rett til å heve kjøp av fysiske varer innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Denne retten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasje og ubrukt, og er i det vesentlige uforandret. Kunde må selv dekke kostnader for retur. Vi gir ikke rett til å heve kjøpet ved spesialbestilling av varer, herunder f.eks custom made neonskilt med eget design eller tekst. Dette gjelder også bestilling av neonskilt fra produktkatalog som ikke er lagerført, og som blir produsert på bestilling fra kunde.
Er det et minimumsbeløp som må brukes for å fullføre en bestilling?
Du kan bestille uten å tenke på om du har nådd et visst minimumsbeløp for å fullføre bestillingen.
Hvorfor har jeg ikke mottatt en ordrebekreftelse?
- Etter at bestillingen er plassert, kan det ta opptil to timer før du mottar en e-postbekreftelse.
- Hvis du fortsatt ikke har mottatt bekreftelse etter to timer, bør du kontakte vårt kundeserviceteam.
Hva gjør jeg hvis deler av bestillingen min mangler?
- Hvis et produkt mangler til tross for at det er oppført på leveringsnotatet, ber vi deg kontakte vårt kundeserviceteam.
- Du må oppgi bestillingsnummeret ditt og det manglende produktets varenummer eller produktnavn. Du vil få refundert beløpet hvis du allerede har betalt for varen(e).
Betaling
Hvilke forskjellige betalingsmetoder tilbyr dere?
Vi tilbyr flere betalingsalternativer:
Debet- og kredittkort
Du kan betale med følgende debet- og kredittkort:
- Visa
- Visa Electron
- Mastercard
- Diners
- American Express
Når du betaler med kort, kan du kontakte banken din for verifisering av kortet. Alle korttransaksjoner utføres av Klarna.
Klarna - Betal senere
Vi tilbyr betaling med faktura gjennom vår samarbeidspartner Klarna. Du kan velge mellom to forskjellige betalingsmetoder:
- Betal innen 30 dager.
- Del opp beløpet i mindre betalinger.
For å lese mer om Klarna og selskapets generelle vilkår, vennligst klikk på denne lenken: www.klarna.com/no/conditions.
Faktura for bedriftskunder
Kan KUN brukes av bedriftskunder med gyldig organisasjonsnummer. Du vil bli kontaktet av Carl Royal AS innen kort tid for å innhente relevant fakturainformasjon. I enkelte tilfeller kan vi kreve forhåndsbetaling.
Vil det være noen ekstra avgifter når jeg handler hos dere?
Vi har ikke noen administrasjonsgebyr, men hvis du har valgt å betale med Klarna-faktura eller Klarna-konto, vil det påløpe en avgift.
Er min personlige informasjon beskyttet når jeg legger inn bestillinger på ditt nettsted?
Du kan alltid føle deg trygg som kunde hos oss. Vi prioriterer personvern og sikker håndtering av data høyt. Vi bruker Secure Socket Layer (SSL) teknologi for å møte alle sikkerhetskrav. I tillegg blir hver kunde gjennomgått og godkjent både av betalingstjenesteleverandøren og av oss.
Mer informasjon finnes i vår personvernpolicy.
Kan jeg bruke mer enn én rabattkode?
Kun én rabattkode kan brukes per bestilling, og den kan ikke kombineres med andre kampanjer.
Leveranse
Hvilke leveringsalternativer har jeg å velge mellom?
Gratis standard levering på alle bestillinger. Vennligst merk at gratis levering blir lagt til din bestilling ved utsjekk.
Varer på lager pakkes fortløpende og har vanligvis en leveringstid på 2-5 virkedager.
Ved kjøp av custom made neon, samt varer fra katalogen som må bestilles, vil leveringstiden være mellom 15-21 dager.
Vi kan tilby ekspresslevering 8-14 dager for et tillegg på 500 kr.
Hvor lang er leveringstiden?
Varer på lager pakkes fortløpende og har vanligvis en leveringstid på 2-5 virkedager.
Ved kjøp av custom made neon, samt varer fra katalogen som må bestilles, vil leveringstiden være mellom 15-21 dager.
Vi kan tilby ekspresslevering 8-14 dager for et tillegg på 500 kr.
Kan dere levere til en postboks?
Av sikkerhetsmessige årsaker og for å beskytte kundenes betalingsopplysninger, leverer vi ikke til postbokser.
Hva bør jeg gjøre hvis bestillingen min er ufullstendig?
Hvis du ikke har mottatt en vare som står på leveringskvitteringen, vennligst kontakt vår kundeservice.
Vennligst oppgi bestillingsnummeret og varenummeret for den manglende varen når du tar kontakt med oss. Vi vil selvfølgelig refundere beløpet for den manglende varen hvis du allerede har betalt for den.
Produktet mitt er skadet. Hva skal jeg gjøre?
Hvis du har mottatt en skadet vare fra vår nettbutikk, ber vi deg om å reklamere for varen. Vennligst kontakt vår kundeservice og forklar at produktet ditt er skadet.
Vi vil komme tilbake til deg med mer informasjon om hvordan du skal gå videre.
Må jeg betale toll eller importkostnader?
Nei. I tillegg til leveringskostnadene er det ingen ekstra gebyrer eller ubehagelige overraskelser. Alle toll- og importkostnader er inkludert i prisene du ser i vår nettbutikk og i ordrebekreftelsen din.
Retur
Hvordan returnerer jeg en bestilling?
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen så snart som mulig.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren skal skje skriftlig.
Kontakt vår kundeservice, så vil vi veilede deg.
Heving/angrerett
Som kunde har du rett til å heve kjøp av fysiske varer innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Denne retten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasje og ubrukt, og er i det vesentlige uforandret. Kunde må selv dekke kostnader for retur. Vi gir ikke rett til å heve kjøpet ved spesialbestilling av varer, herunder f.eks custom made neonskilt med eget design eller tekst. Dette gjelder også bestilling av neonskilt fra produktkatalog som ikke er lagerført, og som blir produsert på bestilling fra kunde.
Hvor raskt får jeg tilbakebetalingen?
Når vi har mottatt din retur, vil du motta en e-post som bekrefter dette. Deretter sjekker vi returen og refunderer hele beløpet.
Betalkort/kredittkort
- Vi vil refundere deg direkte til samme kort som bestillingen ble betalt med. Vær oppmerksom på at det kan ta mellom 2 til 14 dager før beløpet er tilgjengelig på din konto.
- Tilbakebetalingsperioden styres av kortutstederen din og avhenger av dine kredittavtaler med banken din.
Klarna faktura
- Hvis du betalte bestillingen med faktura og ønsker å returnere, kan du trekke fra beløpet for returen fra totalbeløpet. Hvis du velger å returnere alle varer i bestillingen, vil du ikke betale noen fakturagebyr eller frakt. Husk å informere Klarna om at du har gjort en retur.
- Hvis du har valgt Klarna faktura og betalt den, vil Klarna kontakte deg angående tilbakebetalingen. Hvis du ikke har betalt fakturaen ennå, vil returbeløpet bli trukket fra fakturabeløpet.
Har dere mottatt returpakken min?
Vanligvis tar det opptil 14 dager (ekskludert helligdager) fra datoen for returpakken din til den kommer tilbake til vårt lager, blir behandlet og refundert.
Vennligst kontakt vår kundeservice hvis du ikke har mottatt en e-postbekreftelse på returen din etter 14 dager.
Hvor mye koster det å sende en retur?
Vi belaster deg ikke for å returnere bestillingen din. Kunde må selv dekke kostnader for retur.
Hva gjør jeg hvis jeg får en skadet vare?
Hvis du har mottatt en skadet vare fra vår nettbutikk, ber vi deg om å reklamere for varen. Vennligst kontakt vår kundeservice og forklar at produktet ditt er skadet.
Vi vil komme tilbake til deg med mer informasjon om hvordan du skal gå videre.
Rabattkoder og nyhetsbrev
Jeg har allerede bestilt. Kan jeg fortsatt bruke rabattkoden min?
Dessverre er det ikke mulig å legge til en rabattkode i etterkant når du allerede har lagt inn bestillingen din.
Hvorfor virker ikke rabattkoden min?
Det kan være flere grunner til at rabattkoden din ikke fungerer. Vennligst kontakt vår kundeservice slik at vi kan se nærmere på problemet.
Hvordan melder jeg meg på nyhetsbrevet?
Du kan melde deg på vårt nyhetsbrev ved å gå til bunnen av hjemmesiden og skrive inn e-postadressen din i feltet "Meld deg på". Vennligst merk at du vil motta en e-post som du må bekrefte for at abonnementet ditt skal starte.
Hvordan endrer / oppdaterer jeg nyhetsbrevprofilen min?
Du kan velge å slutte å motta våre nyhetsbrev ved å klikke på "Avmeld" -knappen nederst i nyhetsbrevet.
Vår kundeservice kan også slette detaljene dine når som helst. Vennligst kontakt vår kundeservice og oppgi e-postadressen din, så vil vi oppdatere profilen din umiddelbart.
Produkter
Kan jeg få mer informasjon om en bestemt vare?
Vår kundeservice kan hjelpe deg med å få mer informasjon om produktene.
Other
Hvordan ser personvernpolicyen vår ut?
Cookie policy
Vi bruker informasjonskapsler, inkludert tredjeparts informasjonskapsler, for nettsidefunksjonalitet, analyse og markedsføring. Ved å bruke nettsiden vår samtykker du til bruk av informasjonskapsler. Du kan tilbakekalle samtykket når som helst ved å deaktivere informasjonskapsler i nettleseren din.